Wirtualny Event eVerest – Projekt, który został przez nas stworzony dla jednej z wiodących firm bankowości elektronicznej. Organizując ten wirtualny event naszym celem było zrealizowanie wydarzenia odbywającego się w całości w formie online. Uczestnikami eventu online było kilkudziesięciu kluczowych klientów banku. Szczegółowa koncepcja pokazuje krok po kroku, jak przeprowadzić e-event równie mocno angażujący uczestników, co spotkanie w świecie rzeczywistym.
Do projektu przystąpiliśmy w okresie, kiedy w internecie pojawiły się pierwsze rozwiązania oferujące wirtualne eventy. Poszukiwaliśmy alternatywnych sposobów komunikacji uczestnikami, z którymi organizatorzy wydarzeń nie mogli się spotkać ze względu na lockdown wywołany pandemią Covid-19. Ponieważ sytuacja nieoczekiwanie zmieniła plany praktycznie wszystkich, którzy zajmują się marketingiem eventowym na świecie. Organizatorzy zostali zmuszeni do odwołania większości imprez lub przeniesienia ich do sieci. Dla naszego zespołu te okoliczności były nie lada wyzwaniem, ale równocześnie niesamowitą okazją do wykorzystania naszych umiejętności. Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie w dziedzinie marketingu cyfrowego i nowoczesnych narzędzi cyfrowych, które do tej pory były zrozumiałe tylko dla nielicznych klientów z niektórych branż.
eVerest to wirtualna podróż wokół najbardziej znanej góry na świecie. Postanowiliśmy, że będzie to ekskluzywne spotkanie z uczestnikami wypraw na Mount Everest, którzy opowiedzą o swoich przeżyciach, walce z własnymi słabościami i z najwyższą górą świata. Event odbył się w wirtualnej rzeczywistości! Chcieliśmy, by uczestnicy mieli dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez tradycyjny event, jak komunikowanie się z prowadzącymi, uczestnictwo w dyskusji, udział w quizie czy głosowaniu. Zaprojekotwaliśmy prawdziwie wirtualny event od początku do końca.
Jak w takim razie spowodować, aby uczestnicy skorzystali z zaproszenia i aby wydarzenie było równie atrakcyjne, jak na przykład jazda psim zaprzęgiem za kołem podbiegunowym? Jak sprawić, by event w sieci wywołał realne emocje i stanowił angażujące doświadczenie?
Kluczem do sukcesu był wyjątkowy gadżet, który uczestnicy wydarzenia mieli otrzymać wraz z zaproszeniem. Chodziło o to, by cyfrowe doświadczenie (digital exieriences) stało się dla uczestnika na tyle atrakcyjne, by całkowicie skupić jego uwagę wokół wirtualnego e-eventu; by udało się go wciągnąć bez reszty do wirtualnego świata. Zaprojektowany przez nas gadżet miał więc dwie funkcje – był niebanalnym designerskim prezentem, a jednocześnie dzięki technologii AR stawał się cyfrowym pomostem aktywnie prowadzącym uczestnika do świata on-line.
E-event to nie tylko transmisja i spotkanie online, ale towarzyszące temu doznania i przeżycia, które na długo zapadają w pamięć. Prezent, który uczestnicy otrzymują przed imprezą, jest ważnym elementem tego doświadczenia i atrakcyjnym wzmocnieniem zaproszenia. Ten gadżet powinien być czymś wyjątkowym, zaprojektowaliśmy więc designerski przedmiot z wysokiej jakości materiałów: w grawerowanym laserowo szkle osadzony został trójwymiarowy widok Mount Everestu.
Zależało nam na tym, aby sam moment wyjmowania prezentu z pudełka był ekscytujący dla adresata i wzbudził w nim podobne pozytywne emocje, jakich zwykle doznajemy na przykład odpakowując wymarzony telefon czy tablet. Unpacking to sposób, by nawiązać emocjonalną więź z uczestnikiem i rozbudzić jego ciekawość. To przecież dopiero początek…
Nasz prezent nie ma być tylko ozdobą na biurko – posłuży uczestnikowi jako znacznik poszerzonej rzeczywistości! Zaprojektowaliśmy go tak, aby po umieszczeniu w kadrze smartfona lub tabletu i aplikacji AR działał jako cyfrowy przewodnik. Wystarczy, że użytkownik zeskanuje kod QR, a zostanie automatycznie skierowany do pobrania aplikacji, dzięki której dokona rejestracji do wydarzenia online. Jednocześnie uzyska dostęp do unikatowego kontentu AR oferowanego tylko zarejestrowanym uczestnikom eventu.